Shopping, sun-sea-beach, lion cubs & blueberries - Reisverslag uit Cambridge, Nieuw Zeeland van Nynke Venhuizen - WaarBenJij.nu Shopping, sun-sea-beach, lion cubs & blueberries - Reisverslag uit Cambridge, Nieuw Zeeland van Nynke Venhuizen - WaarBenJij.nu

Shopping, sun-sea-beach, lion cubs & blueberries

Blijf op de hoogte en volg Nynke

02 December 2013 | Nieuw Zeeland, Cambridge

blog nummer 3 ! Het heeft even geduurd maar uiteindelijk heeft Ellen me dan opgesloten op m'n kamer om dan eindelijk jullie allemaal jaloers te gaan maken met leuke zonnige verhaaltjes.

Vrijdagmiddag zijn Ellen en ik dus gaan winkelen in het deels nieuw shoppingcentrum van Hamilton. Ze hadden allemaal super leuke schattige kledingwinkeltjes en schoenenwinkels en een top cafeetje met BAGELS, het afkickprogramma werd gewoon nog een beetje uitgesteld.

Het eerste weekend zijn we gelijk goed begonnen met een bezoekje aan het strand, met zo'n 27 graden zijn we naar het prachtige Mount Maunganui gereden, daar een schier-eilandje opgelopen naar een uitzichtpunt en daarna door naar het strand! Ik heb heel erg lang volgehouden dat ik nóóit verbrand en dat ik écht geen zonnebrand nodig heb. In Nieuw-Zeeland dus wel.. Na een middag in de zon waren m'n schouders redelijk rood en m'n gezicht knalrood..
Voor de rest was het zondag ook zonnig, maandag zonnig, dinsdag zonnig, woensdag zonnig, donderdag zonnig én vrijdag zonnig. Grapje, we hebben hier ook regen gehad, en koude wind, dus ik voel met jullie mee Nederlanders, ik heb zelfs lange broeken gedragen..
Oh en tussendoor hebben Ellen en ik het informatiecentrum geplunderd en 264853 foldertjes gehaald over wat er allemaal te doen is in Nieuw-Zeeland.

Na 3 foldertjes bekeken te hebben had ik al besloten wat we het weekend gingen doen, in Wildlife park Paradise Valley in Rotorua kun je baby leeuwtjes aaieeeeeeeeeeen!!! Aangezien ik niemand zover kreeg om met me mee te gaan naar de tijgertempel in Maleisië waar je tijgers kan knuffelen leek me dit wel een goeie second opinion. Ze hadden 2 ongelofelijke schattige mannelijke welpjes van iets meer dan 2 maanden oud. (aaaah momentje) Je mocht ongeveer 10 minuutjes bij de welpjes zijn, waarin je dan zoveel mogelijk foto's maakte en ze zoveel mogelijk aaide, helaas lieten ze je de welpjes niet vasthouden en net voordat wij aan de beurt waren stopte de oppas mevrouw ze in hun 'mandje', waar ze bijna gelijk in slaap vielen. Maar alsnog, cuteness leven over 9000.Het wildlife park lag op een heuvel midden in het bos, en was dus heel mooi aangelegd met leuke paadjes en riviertjes. Het park had nog 8 volwassen leeuwen en leeuwinnen en voor de rest waren het boerderij dieren en allerlei soorten vogel en eenden. Na de lunch zijn we in Rotorua city langs het meer gereden en even de muddpools bezocht, wáaaaat een stank was het iehhh.. Maar het zag er wel bijzonder uit, een beetje zoals de maan (ik kan het weten). Daarna snel weer terug gereden naar het Wildlife park want om half 3 was het etenstijd voor de volwassen leeuwen.(en zijn we snel nog een keer naar de baby leeuwtjes gegaan) Wat ze zelf ook al wisten, want waar ze 3 uur daarvoor uitgebreid lagen te luieren in de zon, liepen ze nu nerveus langs het hek heen en weer. En ze liepen heel dichtbij. Als je je hand door het hekwerk heen had kunnen steken had je ze waarschijnlijk aan kunnen raken. Wel even wat anders als in Nederland waar je op 20 meter afstand staat van hun leefgebied en waar de leeuwen zelf dan ook nog eens in het verste hoekje liggen. Tijdens het eten werd er veel gegromd gegrauwd geklauwd en gebeten, maar zoals Sanna zei, it was awesome! De dag afsluitend met fish&chips en een family movie, Despicable me 2!

Vandaag had ik dan m'n eerste werkdag op de Blueberry Farm. Mevrouw zei dat een gemiddeld persoon 6 bakjes per uur vult. Ik ben geen gemiddeld persoon. Na ongeveer 4 uurtjes blueberries plukken had ik 11 doosjes in totaal. En een verbrande nek en schouder. (eentje ja..) En nu heb ik ook nog spierpijn.

Oh en mam je geloofd het nooit, ik heb zelfs de badkamer gepoetst hier!

Nou, tot het volgende blog!

Liefs, Nynke

  • 02 December 2013 - 10:00

    Tiny Kil:

    Heerlijk Nynke, om je verslag te lezen. En ja, dat je geniet, lees ik door de regels heen. Je zal wel veel meer gaan meemaken. En fijn, als we dat een heeeeeeeel klein beetje kunnen meebeleven.
    Hier loopt alles natuurlijk ook gewoon door, Sinterklaas staat voor de deur, en je kunt wel geloven, dat Sjors en Floris hoteldebotel zijn. Heel leuk.
    Verder natuurlijk gewoon hollands weer! Dus blijf jij maar lekker in t zonnetje.
    Veel liefs,en tot je volgende verhaal !

    Tiny

  • 02 December 2013 - 10:56

    Gonne:

    Goeie actie van Ellen om je op te sluiten, want wij werden onderhand wat nieuwsgierig en ongeduldig....Tweede goeie actie van Ellen is je de badkamer laten poetsen ;-)
    En ach, een gemiddeld persoon zijn is ook maar saai, al zal de blueberry farm daar anders over denken.
    Wij gaan deze week nog genieten van pepernoten en marsepein en ons dan langzaamaan voorbereiden voor de Kerst (lees:wintersport).
    Geniet veel en veel liefs, ook voor je lease-ouders en lease-zusjes!
    xx mama

  • 02 December 2013 - 19:43

    Marleen:

    Ha Nynke!
    Van mij mag je wel wat vaker een blogje vol typen :) Ik vind het heerlijk om te lezen!
    Misschien moet je Ellen vragen of ze je wat vaker op wil sluiten:)
    Geniet lekker verder daar, maak er wat moois van (maar dat lukt wel!) en succes met plukken. Je moest er vast even inkomen, morgen zijn het vast 22 doosjes... Doe je best!
    Groetjes van ons beiden!

  • 03 December 2013 - 06:33

    Rob-Jan :

    Hi Nynke! Leuk om je blog te lezen, jij hebt het wel getroffen daar. Lang leve de Social media.

  • 03 December 2013 - 09:46

    O En O:

    Hallo Lieverd, wat leuk om weer wat van je te horen. We lezen het allemaal met veel plezier en zo wanen we ons dan ook (tijdelijk) een beetje in NZ.
    Vanmorgen moesten we de autoruiten weer ijsvrij maken.
    t'wordt nu eindelijk tijd dat de garage weer eens leeg gemaakt wordt, dan kan de auto ook weer binnen staan, en….wij hoeven niet te krabben.
    Nynke, blijf jij maar lekker genieten van het warme weer en van je grote avontuur, dit blijft je, je hele leven bij.
    groetjes van O en O.

  • 04 December 2013 - 07:47

    Marianne:

    Hoi Nynke,

    Wat heb je het super daar, dat heb ik wel in de gaten. Het is inderdaad net of we even bij je zijn zoals je schrijft! Heel gezellig:-)
    Succes met het plukken en vullen van de bakjes. Dat gemiddelde haal je vast nog wel eens (ooit ha ha).
    Lekker in de zon, dat is toch heerlijk. Wij zitten met de verwarming hoog of de haard aan ( ook lekker hoor).
    En aan de chocoladepepernoten...
    Nou nichtje, tot je vlgd blog die natuurlijk weer snel komt....
    Knuffel van ons!

  • 13 December 2013 - 06:45

    Rob-Jan:

    Ik wil weer een nieuw blog! make us jealous;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nynke

Actief sinds 10 Nov. 2013
Verslag gelezen: 831
Totaal aantal bezoekers 11135

Voorgaande reizen:

18 November 2013 - 01 Mei 2014

Mijn avontuur naar Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: