The flight & first 2 days - Reisverslag uit Cambridge, Nieuw Zeeland van Nynke Venhuizen - WaarBenJij.nu The flight & first 2 days - Reisverslag uit Cambridge, Nieuw Zeeland van Nynke Venhuizen - WaarBenJij.nu

The flight & first 2 days

Blijf op de hoogte en volg Nynke

22 November 2013 | Nieuw Zeeland, Cambridge

Hallo allemaal vanuit een zonnig, warm Cambridge!

Ik begin hier nu aan mijn derde dag hier in Nieuw-Zeeland, en het is nu al super hier!

De reis is prima verlopen, maandag 's ochtends vroeg zijn we in schitterend Schinnen om half 6 vertrokken richting Schiphol, zonder files gelukkig, waardoor we veel te vroeg aankwamen, en de incheck balie nog gesloten was. Na allemaal 6 keer de wc bezocht te hebben kon ik dan m'n iets te zware koffer inleveren en daarna zijn we gezellig nog even wat gaan drinken. Rond kwart voor 10 zijn we weer naar boven gelopen en was het tijd om richting de gate te gaan, in m'n uppie.. Na heel veel knuffels, kusjes, doei-tjes en een extra 'heb ik alles?' check, liep ik richting de paspoort controle en toen verder naar de gate. Bij de gate aangekomen ben ik neergeploft in de stoeltjes en heb mijn 10 kilo handbagage in de stoel naast me geparkeerd. Vervolgens dan door de bliep poortjes heen waar je dus alles apart moet uitpakken en allemaal in een verschillend mandje moet doen, dus laptop uit m'n tas, telefoon uit m'n tas, hoedje af, jas uit, paspoort& ticket tasje af, enzovoort. Om het vervolgens een minuut later weer in te pakken, wat echt heel gemakkelijk ging, not, heb 10 minuten een poging gedaan om m'n laptop weer zo goed mogelijk in m'n tas te proppen, zonder succes.. Toen heb ik eens rondgekeken in de hal om te zien wie er ook alleen waren en naast wie ik dus zou kunnen zitten. Er waren een heleboel mensen naast wie ik vooral níet wilde zitten.. Gelukkig zat ik in het vliegtuig wel maar naast 1 persoon en aan het gangpad. In de eerste vlucht zat ik naast een aardige engelse mevrouw, wat ik opmaakte aan de 3 woorden die we gewisseld hadden. We hadden allebei prijs met onze televisies, die het niet deden, beetje jammer. De mevrouw naast me is toen gelijk ergens anders gaan zitten en toen ze na 3 uur nog steeds niet terug kwam zitten heb ik het me gemakkelijk gemaakt en ben er uitgebreid bij gaan liggen. Na 12 lange slapeloze uren landde het vliegtuig in Kuala Lumpur, waar het toen 7 uur 's ochtends was. Ik had niet zo heel veel tijd (1 uur en 50 minuten) tot m'n tweede vlucht van 10 uur alweer zou beginnen, dus hophop het vliegtuig uit en opzoek naar de volgende gate, weer gecheckt of ik geen explosieven bij me had en rondkijken naast wie ik niet wilde zitten de komende 10 uur. Vlucht nummer 2 zat ik weer naast een mevrouw, weer 3 woorden gewisseld, maar dit keer wel met een werkende tv! Weer 10 uur later dan eeeindelijk geland in Auckland, dus ik dacht oke top vliegtuig uit koffer pakken de auto in en thuis snel m'n bedje in. Nee dus, na eerst het hele vliegveld van Auckland door gelopen te hebben stond ik opeens in een gigantische rij voor de paspoort/visum check. Hadden ze ook maar 2 man ingezet terwijl er 4 vluchten tegelijkertijd landde rond hetzelfde tijdstip.. En aangezien m'n rugtas en schoudertas niet bepaald licht waren duurde het wachten alleen maar langer. Maar goed daar eenmaal doorheen gekomen dan op naar de bagage band waar m'n koffer precies op hetzelfde moment aan kwam rollen, wát een timing. Maar toen kwam de volgende rij alweer, bagage check. De meneer aan de balie keek me met grote verlangende ogen aan toen ik zei dat ik Dutch cookies in m'n koffer had zitten. Helaas, niet voor u. Toen nog even door de x-ray, m'n bagage dan. En toen waren daar eindelijk de schuifdeuren naar de aankomst hal, hét moment waar ik Rob juichend met spandoeken en ballonnen had verwacht, maar hij bleek net de andere kant op te kijken toen ik binnen kwam haha. Dus moest ik hem zoeken in plaats van hij mij. We hebben toen nog even geprobeerd om met 16 jaar oude Nieuw-Zeelandse dollars te betalen die papa nog ergens vandaan gesprokkeld had maar die waren niet meer geldig, vreemd.
Waar ik anderhalve dag geleden nog bibberend door de kou liep, was het daar om 1 uur 's nachts nog heerlijk weer. Uiteraard liep ik zoals verwacht naar de rechterkant van de auto om in te stappen..
Na anderhalf uur aan de andere kant van de auto zitten en aan de andere kant van de weg te rijden was het nog steeds vreemd om auto's rechts in te halen, en om op de linkerkant van de rijbaan uit te komen als je rechtsaf slaat.. Rond half 3 's nachts aangekomen in huize Heebink vielen mijn ogen wonderbaarlijk nog steeds niet dicht van vermoeidheid. Even een snelle rondleiding door het huis, en op m'n kamer stond zelfs m'n naam geplakt :) Lisa en Sanna waren nog wakker geworden dus nog even snel een knuffel en toen heerlijk slapen. (hadden Rob&Ellen ook geen moeite mee volgens mij)

Na 5 uurtjes slaap werd ik om 8 uur alweer wakker. Eenmaal uit m'n slaapkamer werd ik al gelijk overladen door knuffels van de meisjes, kreeg ik een babykonijntje in m'n handen geduwd en werd meteen gevraagd of ik ze van school wilde halen. 's Middags zijn Ellen en ik even naar het centrum van Cambridge gegaan om nog wat spulletjes te halen die ik niet had meegenomen en zijn we even door de winkelstraat gelopen. Daarna de meisjes dus opgehaald van school, waar ik uitgebreid aan de juffen werd voorgesteld en de klaslokalen mocht bekijken. Alle kinderen op de school rende rond op blote voeten of sokken, en allemaal met hetzelfde hoedje op, zo leuk om te zien hoe anders het hier is dan in Nederland.

Na school was het tijd voor dansen en zwemmen, de een afzetten bij het dansen, met de ander mee naar zwemmen, de ander weer ophalen van dansen en weer naar huis. 's Avonds heerlijke spaghetti gegeten en daarna nog in de tuin gespeeld, of eerder een hele workout gehad, trampoline springen, allemaal om de beurt zo hoog mogelijk op de schommel te schommelen, van de glijbaan roetsjen en wedstrijdjes piggyback houden, iemand op je rug nemen en rondjes rennen door de tuin totdat je erbij neervalt, wat ik uiteraard deed na afloop. Daarna nog even snel geskypt met huize Venhuizen en toen riep m'n bed me.

Donderdagochtend ben ik meegegaan naar Ellen's pianoles en hebben we daarna heerlijk in het zonnetje geluncht. Voordat we de meisjes gingen halen van school nog even snel een overheerlijk bananenbrood gemaakt, die we daarna gelijk geproefd hebben. 's Avonds had Lisa de finale van Goodwood's got talent, (Goodwood is de naam van de school) Dus uiteraard moesten de nagels gelakt worden, de haren gekruld en de make up op. Om kwart voor 7 begon het en het was echt super leuk! De hele zaal zat vol, een gigantisch podium met allemaal lampen erop gericht, echt heel leuk gedaan! Lisa was nummer 3 van de 20 acts en ze deed het echt super, wat uiteindelijk een 2e plaats opleverde! Toen de avond afgelopen was waren we allemaal dood moe dus zijn we gelijk gaan slapen.

Het is hier ondertussen al vrijdagochtend en Ellen en ik gaan dalijk naar een shopping centrum in Hamilton :) even hier vandaan. Dit weekend gaan we ook allemaal leuke dingen doen dus ik vermaak me wel!
Tot blog 3 !

Liefs, Nynke

  • 21 November 2013 - 23:14

    Gonne:

    Daar zit ik dan: onder een dekentje, met kruikje, met mijn hele foute Croc-sloffen jouw blog te lezen. Met een big smile......dat je het naar je zin hebt, is overduidelijk!
    Heerlijk hoor, geniet ervan! Veel liefs uit een donker, koud, nattig kikkerland aan de andere kant van de aardbol!

  • 21 November 2013 - 23:36

    Sofija:

    Super leuk Nyn! Gelukkig heb je de oh zo lange vliegreis goed doorstaan! Heerlijk dat sarcasme hier en daar in je verhaal :p! Zo te lezen ga je er een super tijd tegemoet. Veel plezier met shoppen. Liefs soof

  • 21 November 2013 - 23:53

    Daddy#1:

    Hi Nynke, it seems you're enjoying your second home. Like your blog, and looking forward to more adventures. Please bring my greetings to your 3 'sisters' and congratulate Lisa with her great performance! Enjoy the weather while we're in the freezing cold. Stay safe, take care and 'see' you soon again on your next blog. A big hug!

  • 22 November 2013 - 07:27

    Liv:

    Hey Nynke,
    Wat leuk om te lezen! Ik hoor het je zo vertellen als ik het allemaal lees! Ik wens je nog heel veel plezier daar! :)

  • 22 November 2013 - 10:00

    Tiny:

    Hoi,

    Wat klinkt dat allemaal leuk. Weet zeker, dat je een geweldige tijd zult hebben. Geniet ervan, en ik kijk uit naar je volgende blog. Een beetje van je weer , zouden we wel willen hebben hoor. Hier echt triest hollands weer! Liefs, Jos en Tiny

  • 22 November 2013 - 13:52

    Wies:

    hoi nienke ..ik wens je een geweldig mooie tijd in Nieuw Zeeland en leuk je blog te lezen via je moeder.......Groetjes wies.

  • 22 November 2013 - 23:46

    Je Liefste Tante, Ha Ha, Marianne:

    Ha die Nynke,

    Met een kruik(net als je mama) ben ik best wel een beetje jaloers

  • 24 November 2013 - 18:13

    Marianne:

    Hier het vervolg van mijn reactie....had meer geschreven maar dat heeft de laptop niet overgenomen

  • 24 November 2013 - 18:21

    Marianne:

    En nu dus weer niet volgens mij....Ga het wel op een andere manier doen....Geniet in iedergeval maar veel van alles daar, gaat zeker lukken in zo'n mooie warme omgeving. Xx van je tantetje

  • 25 November 2013 - 19:01

    Marleen:

    Hoi Nynke,
    Wat leuk om je belevenissen te lezen!
    Geniet ervan en ik hoop snel weer een verslag te kunnen lezen!
    Groetjes daar vanuit het mooie Brunssum :)
    Marleen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nynke

Actief sinds 10 Nov. 2013
Verslag gelezen: 441
Totaal aantal bezoekers 11154

Voorgaande reizen:

18 November 2013 - 01 Mei 2014

Mijn avontuur naar Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: